דילוג לתוכן

וירוס של אוהד נהרין

בביצוע אנסמבל בת־שבע

המחזה "העלבת הקהל" של פיטר הנדקה (1966) יוצא נגד התיאטרון כמרחב של התחזות ושל ייצוג, ומפרק את המכניזם שלו. זו קריאה אנטי-נרטיבית שמבקשת לרוקן את התיאטרון מהפאתוס האופייני לו, ולברוא בוואקום שנוצר דבר מה חדש. 

השימוש במחזה נוטל מהצופה את השהיית המציאות המיוחלת. הזמן באולם ומחוצה לו הוא אותו הזמן. הרקדנים אינם אלא הגופים שהם, והקהל שותף גורל נוכח ופעיל ברגע הזה. 

הטקסט הנאמר, המושר, הנכתב והנרקד מתפשט על הבמה ומתלכד לכדי תמהיל של יופי וכאב. הקהל הופך לגוף שמודע לפיזיות שלו, להיותו צופה אקטיבי, לעליבותו, לייחודיותו, לגמישות המבט ולאפשרות לערער על סדרים קיימים. וכשהרטוריקה של "אתם" ו"אנחנו" קורסת, שטף של עלבון אינסופי מוטח לאולם הדחוס.

ברוכים הבאים, נמושות יומרניות, מלחכי פנכה של המולדת. בקרוב תזוזו. תתכוננו.

"איש אינו יכול לעמוד בפני העוצמה הרגשית של הכוריאוגרפיה… כוחה של היצירה טמון במכלול מרכיביה… קליגרפיה גופנית מהממת"

ניו יורק טיימס

  • עקב שימוש בטקסטים מתוך המחזה "העלבת הקהל" מאת פטר הנדקה, המופע מומלץ מגיל 15.
  • לתשומת לבכם, המופע כולל טקסט בשפה העברית ללא תרגום לאנגלית
  • משך המופע 65 דקות
  • מבוסס על המחזה "העלבת קהל" מאת פטר הנדקה

צילום: אסקף

הנהלת פסטיבל מחול כרמיאל מודיעה כי בעקבות המלחמה "עם כלביא" ובהתאם להנחיות פיקוד העורף הפסטיבל שתוכנן לתאריכים 1-3/7/2025, יידחה לחול המועד סוכות 8-10 באוקטובר 2025.

אנו מצפים לראות את כל חובבי המחול בישראל ומקווים לימים שקטים ובטוחים שיבואו עלינו בקרוב.

לרוכשי הכרטיסים תתאפשר בחירה בין שמירת הכרטיס לבין ביטול וקבלת החזר מלא.

בברכת שלום וביטחון,
צוות פסטיבל מחול כרמיאל